Dublin en Bezoek! - Reisverslag uit Sheffield, Verenigd Koninkrijk van Lara Dooren - WaarBenJij.nu Dublin en Bezoek! - Reisverslag uit Sheffield, Verenigd Koninkrijk van Lara Dooren - WaarBenJij.nu

Dublin en Bezoek!

Blijf op de hoogte en volg Lara

02 Mei 2014 | Verenigd Koninkrijk, Sheffield

Wat gaat de tijd snel! Over een maandje is het semester in Sheffield al weer voorbij! Na de drie weken vakantie, die voelde als 3 dagen is het weer tijd om te beginnen en om me te focussen op m’n laatste lessen Nederlands en de essays die ik moet gaan schrijven. Ik voel me nog steeds erg op m’n plaats in Sheffield, de aanpak van de universiteit bevalt me heel erg en de nieuwe omgeving en methodes geven me een hoop inspiratie waar ik hopelijk ook echt iets mee ga doen, zodra ik terug ben in Utrecht.

Kort na het schrijven van mijn vorige blog ben ik met zeven andere Erasmus studenten vertrokken naar Dublin, om daar vier dagen de stad te verkennen. Kim (NL), Demi (NL), Madeleine (AUS), Nathan (AUS), David (CAN), Lucas (NL), Dennie(NL) en ik vlogen vanaf Manchester en vonden in Dublin aangekomen onze weg naar het hostel. Onverwacht drie van de vier dagen prachtig weer gehad in Ierland, zo goed dat sommige van ons zelfs een beetje waren verbrand! Vooral The Guinness Brewery was erg leuk, een museum van 7 (!) verdiepingen, met een waterval, 10 vierkante meter vol barley, stapels met houten vaten, proeflokalen, een 360% bar met uitzicht over heel Dublin en nog veel meer. Viereneenhalf uur later liepen we het museum weer uit. Omdat we er in het paasweekend waren, en Ierland erg gelovig is, verliep onze vakantie net iets anders dan we verwacht hadden. Het verbod op alcohol verkoop op goede vrijdag, hadden we niet voorzien waardoor we uiteindelijk geen tijd meer hadden om ook de Jameson distillery te bezoeken. Wel nog verschillende parken en musea bezocht, lekker gegeten en veel gelopen. Uiteindelijk waren het echt hele fijne dagen en vlogen we weer terug naar ons flatje in Sheffield.

Toen was het Pasen, toch wel raar zo zonder familie. Maar met het vooruitzicht dat papa, mama en Es bijna zouden komen heb ik er toch maar iets leuks van gemaakt. Lekker gebruncht en avond gegeten met Christel en Kim. En toen… een paar dagen later… Waren papa en mama er!!! Het was zo fijn om ze weer te zien en we hebben er een heel leuk weekend van gemaakt, en ondanks weerberichten van 100% kans op vier dagen regen, hebben we toch 4 dagen in de zon door Sheffield gelopen! Een dagje naar de peaks in Bakewell en ik heb ze alle mooie en inmiddels bekende plekjes in Sheffield laten zien, toch wel moeilijk om ze weer gedag te zeggen, maar niet te lang over na kunnen denken want de volgende dag had ik een presentatie voor Shakespeare en donderdag kwam Johanna al!

Dus het is de komende tijd nog druk genoeg, Johanna is hier nu tot woensdag en donderdag vertrek ik voor vier dagen naar Londen! Daarna twee weken om essays te schrijven, mn deadlines en dan nog vier weken vrij in Sheffield, we gaan vast plannen maken! Jullie horen het wel!

Liefs, Lara

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lara

Lieve allemaal, Op deze blog kunnen jullie de avonturen die ik beleef tijdens mijn stage in Sheffield volgen! Ik ga voor 5 maanden Nederlandse les geven aan Engelse studenten Germanic studies op de Universiteit van Sheffield, en daarnaast ga ik daar ook zelf vakken volgen. Natuurlijk ga ik ook Engeland verkennen en me verdiepen en de (geweldige) Britse cultuur! Liefs, Lara

Actief sinds 01 Feb. 2014
Verslag gelezen: 170
Totaal aantal bezoekers 4901

Voorgaande reizen:

05 Februari 2014 - 15 Juni 2014

Stage in Sheffield

Landen bezocht: