aankomst en orientatie - Reisverslag uit Sheffield, Verenigd Koninkrijk van Lara Dooren - WaarBenJij.nu aankomst en orientatie - Reisverslag uit Sheffield, Verenigd Koninkrijk van Lara Dooren - WaarBenJij.nu

aankomst en orientatie

Blijf op de hoogte en volg Lara

06 Februari 2014 | Verenigd Koninkrijk, Sheffield

Hehe het is eindelijk zo ver! Na een reis van 7 uur met de trein en het rondsjouwen van 26,5e kilo bagage ben ik gisteren eindelijk aangekomen in Sheffield. Ondanks het verschrikkelijk slechte weer, regen en hele harde wind, toch een goede eerste indruk door een gezellige cabbie op mijn eerste echte taxirit in Engeland. “you are gonna love Sheffield, Love” verzekerde hij mij, en tot nu toe is het waar gebleken.

Na aankomst in mijn kamer in het hostel en een uurtje uitgerust en toen gelijk het weer, weer getrotseerd om met Christel en Marjolein, twee van mijn collega taalassistenten te gaan eten. Bij een Indiaas restaurantje wat er van buiten uitzag als een afhaalrestaurant een hoop opschudding veroorzaakt door mijn notenallergie en het bestellen van een dessert, dit kwam blijkbaar verder bijna nooit voor en er moest gebeld, geruzied en paniekerig gekeken worden voor (het foute) dessert op tafel kwam. Het was een heel gezellige avond, en het was leuk om Christel en Marjolein vast gezien te hebben voor het allemaal begon.

Vandaag vroeg uit bed voor de eerste dag van het Orientation programme. Eenmaal beneden voor het continental breakfast, bestaande uit toast met jam, kwam ik erachter dat het hele hostel bijna vol zit met erasmusstudenten van de universiteit. Die er net als ik op wachten om het Endcliffe Village in te trekken. Samen met een groep waaronder 2 jongens uit Tilburg/Breda (wat is de wereld toch klein) naar de students union gelopen, wat toch niet zo makkelijk te vinden was als we dachten. En uiteindelijk zelf nog in het gebouw verdwaalt. Gelukkig was er een aardige Brit die ons er wel even naartoe wilde brengen en zo uiteindelijk toch in het auditorium van The Students Union aangekomen.

Daar werden verschillende praatjes gehouden over de universiteit, de students union, de activiteiten en natuurlijk het safety-praatje van Police Officer Bob Kenney ! Na een rondleiding van al de universiteitsgebouwen, waarbij het gelukkig droog was, even geluncht en gekletst met een groep bestaande uit Nederlanders, Denen en Australiërs, erg gezellig. Uiteindelijk weer terug naar het Auditorium voor nog meer praatjes en een rondleiding door de Students Union. Dit gigantische gebouw is een soort doolhof dat op een heuvel is gebouwd waardoor de begane grond aangeduid wordt als Level 3…. Een en al verwarring onder ons erasmusstudenten. Iedereen is wel super aardig en ik denk dat ik hier zeker de komende tijd mijn plek wel kan vinden.

Vanavond wordt er nog gezamenlijk gegeten bij een van de restaurants van de students union en gaan we misschien nog even met een groep de stad in om het daar te verkennen. Morgen weer een drukke dag dus ik hoop dat ik het allemaal vol houdt!

Nu zijn jullie weer een beetje op de hoogte van mijn eerste twee dagen hier!
Liefs Lara

  • 06 Februari 2014 - 20:55

    Joep Van Dooren:

    He Lara, klint allemaal nieuw maar heel gezellig. Leuk om je ook langs waarbenjijnu te volgen.
    Geniet er van! Papa

  • 06 Februari 2014 - 22:02

    Marjon:

    Hè lieve Lara, ik heb avonddienst vandaag en heb trots mijn collega's jou mooie site laten zien.
    en ook bijzonder dat ik overal waar ik ben ook kan lezen waar jij bent
    Wat een leuk verhaal over je eerste dag en zo zullen er nog vele nieuwe ervaringen volgen denk ik.
    Leuk om met zoveel nieuwe mensen tegelijk te beginnen.
    Tot gauw weer, liefs mama

  • 08 Februari 2014 - 19:50

    J Smulders:

    LLieve Lara, Het was erg leuk je eerstekennismaking mer Sheffield te lezen, vooral omdat het zo positief. Klinkt! We hopen dat je er een goede tijd zult hebben!, Liefs, Oma en Opa.

  • 09 Februari 2014 - 19:50

    Lara Van Dooren:

    Lieve Lara leuk dat je ons op de hoogte houd

  • 09 Februari 2014 - 20:41

    Jennie:

    Lieve Lara wij wensen je veel succes en geniet ervan leuk dat wij jou op deze manier kunnen volgen liefs Jennie en wim

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lara

Lieve allemaal, Op deze blog kunnen jullie de avonturen die ik beleef tijdens mijn stage in Sheffield volgen! Ik ga voor 5 maanden Nederlandse les geven aan Engelse studenten Germanic studies op de Universiteit van Sheffield, en daarnaast ga ik daar ook zelf vakken volgen. Natuurlijk ga ik ook Engeland verkennen en me verdiepen en de (geweldige) Britse cultuur! Liefs, Lara

Actief sinds 01 Feb. 2014
Verslag gelezen: 153
Totaal aantal bezoekers 4915

Voorgaande reizen:

05 Februari 2014 - 15 Juni 2014

Stage in Sheffield

Landen bezocht: