orientation en verhuizen - Reisverslag uit Sheffield, Verenigd Koninkrijk van Lara Dooren - WaarBenJij.nu orientation en verhuizen - Reisverslag uit Sheffield, Verenigd Koninkrijk van Lara Dooren - WaarBenJij.nu

orientation en verhuizen

Blijf op de hoogte en volg Lara

09 Februari 2014 | Verenigd Koninkrijk, Sheffield

Mijn eerste blog vanuit mijn eigen kamertje in The Endcliffe Village! Zo blij om eindelijk uit te pakken en een eigen plekje te hebben. Na mijn laatste blog zijn we dus inderdaad gaan eten bij het restaurant bij de Students Union en daarna hebben we (groepje van orientation programme) nog een paar uur in bar one gezeten. Met de laatste tram terug naar het hostel.

Vrijdag was het vooral een erg organisatorisch gerichte dag. We moesten ons gaan inschrijven voor vakken en ons registreren op de universiteit om onze mooie U-card te krijgen. Ik heb me ingeschreven voor, Multimodality and Non-verbal communication, Shakespeare’s drama en Studying Education through Creative writing. Hier wordt misschien nog wel minder les gegeven dan in Utrecht, want met deze drie vakken hoef ik in totaal maar 5 uur naar college! Maar daar komen natuurlijk heel wat uren bij voor mijn stage. S ’middags hadden we nog een praatje over culture-shock en een speed-chatting evenement. Ook hadden Christel, Marjolein, Linda en ik afgesproken met Henriette Louwerse, onze stagebegeleider, om haar te ontmoeten en wat meer info te krijgen. Daarna was het al weer tijd om te gaan eten, bij ‘The Frog and The Parrot’, een geweldige pub (!) gaan eten met Christel en Marjolein en daarna kaartjes gekocht voor het grote feest dat die avond bij de Students Union zou worden gegeven.

The Big Night out, is het feest dat gegeven wordt na de examen-periode. Het was echt het beste feest waar ik ook ben geweest, met een roller disco, gratis suikerspinnen en snoep, en hele goede muziek. Daarbij was het heel erg druk, en ware alle Britse studenten ‘ready to party’ na hun examens. Erg leuk om te zien hoe een feest in Engeland toch zo’n andere sfeer heeft dan een feest in Nederland.

Om half 4 lag ik in mijn bedje in het hostel, maar ik stond een paar uur laten (om 8 uur :O) al weer buiten om de spullen van Joyce op te gaan halen in de Endcliffe Village. Deze mocht ik van haar overnemen, maar haar huisgenootjes moesten al om 10 uur hun appartement uit waardoor ik er zo vroeg moest zijn. Dus met drie uur slaap spullen gesjouwd, weer terug naar het hostel, taxi gebeld zodat gezamenlijk met onze tassen naar Endcliffe gebracht konden worden. Toen was het pas 11 uur en ik had het gevoel of ik er al een hele dag op had zitten. Uiteindelijk toch maar met de rest mee de stad in gegaan en daar in een pub geluncht. Daarna weer terug naar Endcliffe om de sleutels op te halen en eindelijk in te trekken in mijn eigen kamertje!

Ik ben de enige Europeaan in ons appartement en er zitten verder nog 3 Amerikanen, een Australiër en iemand uit Singapore. Toch gezellig zo met 5 andere meiden! De Nederlandse jongens die ik ken uit het hostel zitten twee verdiepingen onder ons, het Duitse en het Deense meisje waarmee ik gister veel heb opgetrokken zitten in de flat naast die van ons. Lawrencefield en Endcliffe zijn zo groot, je kunt het inderdaad een dorp noemen! Alles ziet er heel mooi uit en ik ben ondanks de afstand (30 min lopen) van de stad toch blij dat ik hier een kamer heb.

Jullie zullen me de komende tijd veel horen over de Students Union want deze is echt geweldig! Het is een grote organisatie die los staat van de universiteit. Deze ondersteunt studenten op allerlei gebieden zoals het regelen van de financiën, het geven van advies bij culture shock, maar ook het organiseren van feestjes, workshops en uitjes naar andere steden. Ik heb vandaag kaartjes gekocht voor het Viking Festival in York komende zaterdag dus daar heb ik heel veel zin in. Ook doe ik deze maand nog een tea-tasting en een cocktail-mixing sessie!

Morgen ga ik eerst een les bijwonen van Henriette samen met Christel om te kijken op welk niveau de beginners zitten na een half jaar Nederlands te hebben gehad. Zelf heb ik nog geen college maar ik moet nog wel wat dingen aanschaffen voor in ons appartement dus dan kan ik gelijk de stad een beetje verkennen.

Ik ben erg benieuwt naar mijn vakken en naar de studenten aan wie ik les moet geven, hopelijk krijg ik deze week meer inzicht over hoe mijn weer eruit zal zien!
xxx

  • 10 Februari 2014 - 10:29

    Mama:

    Lieve schat, wat een grote veranderingen en ervaringen. In de UK zijn er toch ook maar 24 uur per dag.....??
    Heerlijk om af & toe met je te skypen en leuk om te zien hoe het er allemaal uit ziet.
    Sukses met je eerste week op de universiteit en veel plezier met alle leuke plannen die je hebt gemaakt.
    LOVE mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lara

Lieve allemaal, Op deze blog kunnen jullie de avonturen die ik beleef tijdens mijn stage in Sheffield volgen! Ik ga voor 5 maanden Nederlandse les geven aan Engelse studenten Germanic studies op de Universiteit van Sheffield, en daarnaast ga ik daar ook zelf vakken volgen. Natuurlijk ga ik ook Engeland verkennen en me verdiepen en de (geweldige) Britse cultuur! Liefs, Lara

Actief sinds 01 Feb. 2014
Verslag gelezen: 196
Totaal aantal bezoekers 4908

Voorgaande reizen:

05 Februari 2014 - 15 Juni 2014

Stage in Sheffield

Landen bezocht: