Oxford & Liverpool - Reisverslag uit Sheffield, Verenigd Koninkrijk van Lara Dooren - WaarBenJij.nu Oxford & Liverpool - Reisverslag uit Sheffield, Verenigd Koninkrijk van Lara Dooren - WaarBenJij.nu

Oxford & Liverpool

Blijf op de hoogte en volg Lara

27 Maart 2014 | Verenigd Koninkrijk, Sheffield

Lieve allemaal, hier weer een blog uit het regenachtige Engeland. Na mijn laatste blog waarin ik enthousiast liet weten dat de lente gekomen was in Sheffield en dat ik de komende maanden op een van mn favoriete plekken op de wereld in de zon zou doorbrengen, is het weer opgeslagen. Wind, regen, hagel en koud… te vroeg gejuicht obviously… Maar niet getreurd, want hoewel Engeland echt op zijn mooist is als de zon schijnt vermaak ik me ook prima met minder goed weer.

Deze blog gaat voornamelijk over de stedentrips die ik de afgelopen twee weken heb gemaakt. Verder is er namelijk niet zo veel gebeurd. Ik ben over mn griepje heen, mijn lessen gaan goed en ik ben bezig met mijn eerste deadline hier in Sheffield. Een essay over de representatie van vrouwen in A Midsummer Night’s Dream van Shakespeare. Toch best moeilijk om een academische Engelse tekst over een Vroeg moderne Engelse tekst te schrijven :P Ook ben ik begonnen met de extra tutorlessen Nederlands die ik geef aan de studenten die niet naar Nederland zijn geweest in hun year abroad. Verder hebben we nog wat feestjes gehad natuurlijk, en ik heb een crumble-night georganiseerd voor een groepje van mijn vrienden hier. Erg leuk, en misschien wel het burgerlijkste wat ik tot nu toe gedaan heb in Engeland. *Picture this: 10 studenten in een studentenkeuken allemaal met een bakje applecrumble en ijs met slagroom en een kopje thee :P*

Maar nu over mijn tripjes. Twee weken geleden ben ik met Give It a Go naar Oxford gegaan om daar een dag door de stad te lopen. Daar hebben we het trouwens wel echt getroffen met het weer want de lucht was strak blauw! Dus met drie bussen vol studenten Oxford in, en wauw wat een prachtige plek is dat! De stad bestaat bijna alleen uit Universiteitsgebouwen, deze zijn allemaal van grote wit-gele stenen gemaakt en zien er heel statig uit. Geen wonder dat je daar een fortuin betaald om er te mogen studeren. We wilden natuurlijk gaan kijken naar de grote eetzaal van het Christ Church gebouw, omdat dit de inspiratiebron was voor de grote zaal uit de Harry Potter films. Deze was echter gesloten in verband met een Parents Luncheon. Wij natuurlijk nog geprobeerd langs de bewaking te komen maar dit had niet veel zin. Uiteindelijk maar gewoon de rest van het gebouw bekeken wat ook zeker de moeite waard was. De rest van de dag gewoon lekker rond gelopen, gegeten in een pub en toen weer 3 uur met de bus naar Sheffield. Dit ziet er toch wel heel wat grijzer uit vergeleken met Oxford, maar voelt toch meer als thuis.

Afgelopen weekend ben ik met Marjolein en Christel naar Liverpool geweest. Hier moesten we natuurlijk alle Beatles-gerelateerde dingen bezoeken. Het museum was echt fantastisch en in The Cavern Club voel je gewoon hoe een avond daar moet hebben gevoeld… legendarisch! Na een nacht, waarin ik prima heb geslapen, maar de andere wakker hebben gelegen van een snurkende man op onze hostelkamer, weer de hele dag de stad in. The Museum of Liverpool in geweest, waar de hele haven/treingeschiedenis van de stad wordt weergegeven. Ook daar een hele leuke film over de Beatles gezien. Mijn Beatlemania is sinds dit weekend weer helemaal aangeslagen en Penny Lane is in my ears and in my eyes. Zondagavond weer met de trein terug naar Sheffield om ons weer klaar te maken voor het gewone leven. Het was een heerlijk weekend en het voelde echt als een mini-vakantie!

Komend weekend ga ik met Give it a Go naar Stratford-upon-Avon, de woonplaats van Shakespeare. Hier gaan we alle huizen bekijken die Shakespeare-gerelateerd zijn. Hier moest ik natuurlijk wel naartoe, aangezien ik een Shakespeare cursus doe op het moment. Dan nog een weekje college en dan 3 weken paasvakantie!!! Can’t wait! Hoop dat in Nederland ook alles goed gaat!

Liefs, Lara

  • 27 Maart 2014 - 20:42

    Tan:

    Goh Lara, wat klinkt het allemaal meer dan heerlijk! Ik vind het echt geweldig voor je dat je deze ervaring mag meemaken. Hier kun je over 40 jaar nog over vertellen en van nagenieten. En leuk die beatles memories. Drie weken paasvakantie?! Kunnen ze de eieren anders niet gevonden krijgen of zo? Kom je hier vakantie vieren of blijf je in England?
    Liefs voor nu,
    Tan

  • 27 Maart 2014 - 20:53

    Joep Van Dooren:

    He Lara,
    ziet er weer heerlijk uit! Wat je nu in een korte tijd een variatie aan grote steden ziet!
    De fotos van Oxford zijn prachtig met die gele "chalkstone" die zo mooi afsteekt tegen de blauwe lucht.
    Ja en dan Liverpool met de Beatles dat is toch wel wat anders dan Tilburg met Peerke (en Roy) Donders.
    Een fotootje van de crumble-night had er nog wel bijgemogen,

    lief Papa,
    geniet er van.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lara

Lieve allemaal, Op deze blog kunnen jullie de avonturen die ik beleef tijdens mijn stage in Sheffield volgen! Ik ga voor 5 maanden Nederlandse les geven aan Engelse studenten Germanic studies op de Universiteit van Sheffield, en daarnaast ga ik daar ook zelf vakken volgen. Natuurlijk ga ik ook Engeland verkennen en me verdiepen en de (geweldige) Britse cultuur! Liefs, Lara

Actief sinds 01 Feb. 2014
Verslag gelezen: 190
Totaal aantal bezoekers 4903

Voorgaande reizen:

05 Februari 2014 - 15 Juni 2014

Stage in Sheffield

Landen bezocht: