Cadbury World, Freshers Flu en Lente! - Reisverslag uit Sheffield, Verenigd Koninkrijk van Lara Dooren - WaarBenJij.nu Cadbury World, Freshers Flu en Lente! - Reisverslag uit Sheffield, Verenigd Koninkrijk van Lara Dooren - WaarBenJij.nu

Cadbury World, Freshers Flu en Lente!

Blijf op de hoogte en volg Lara

13 Maart 2014 | Verenigd Koninkrijk, Sheffield

Het is al weer een paar weken geleden sinds mijn laatste blog, sorry voor de mensen die vol smart uitkeken naar deze nieuwe beschrijving van mijn tijd in Sheffield (Laila ;p). Maar de Freshers Flu heeft mij en met mij, ons hele appartementenblok een week lang bezig gehouden. Deze speciale vorm van de griep komt veel voor bij studenten die aan hun eerste semester beginnen, of dit nou van hun eerste jaar op de universiteit is, of hun eerste semester abroad. Na een week met keelpijn, een hoofd vol snot en nog meer van die gezellige dingen begin ik me nu wat beter te voelen.

Het begon allemaal met het verliezen van mijn stem, dit was precies in het weekend dat ik met Give It a Go naar de chocoladefabriek van Cadbury zou gaan. Misschien maar goed ook anders had ik waarschijnlijk in mijn amazement teveel enthousiasme getoond voor de Britse standaard. Cadbury world was geweldig, het was te vergelijken met Carnaval Festival in de Efteling alleen dan met cocoa-boontjes. Daarbij was het heel leuk om te zien dat zo’n megabedrijf als Cadbury nog zo vast houdt aan de standaarden van vroeger. In de 19de eeuw bouwde de zoons van Meneer Cadbury een dorp rond de fabriek, met huisjes, een kerk, sportfaciliteiten etc. zodat de arbeiders dicht bij hun werk zouden wonen en zo alle vrije tijd die zij hadden met hun familie konden doorbrengen. Bourneville zoals het dorpje heet bestaat nog steeds en ziet er heel liefelijk uit. Na een heleboel tasters te hebben geproefd en de grootste Cadbury winkel ter wereld te hebben bezocht, konden we geen chocola meer zien.

Op mijn stage gaat het allemaal heel goed. Ik vind het erg leuk om te doen en we krijgen alleen maar positieve feedback over onze lessen en onze instelling. De afgelopen drie weken heb ik eigenlijk alleen maar verschrikkelijk leuke lessen gegeven, al zeg ik het zelf. Of in ieder geval, IK was na al deze lessen super enthousiast over hoe goed mijn studenten het deden en hoe goed de opdrachten die ik had voorbereid werkten. In de tweede week van conversatielessen heb ik mijn studenten meer over carnaval geleerd, het feest dat ik dit jaar voor het eerst in 21 jaar moest missen. In de week daarna hadden we en improvisatieles, hiervoor had ik verschillende powerpoints gemaakt met plaatjes. De plaatjes vormde samen mini-presentaties, die mijn studenten moesten geven zonder deze van de voren te hebben gezien. Ik was bang dat dit misschien te moeilijk zou zijn, maar ze deden het stuk voor stuk harstikke goed! Deze week geef ik een discussieles over het nieuwe bord van de VVD “In Rotterdam spreken we Nederlands” een goed onderwerp, bleek uit de les van dinsdag, want er was een hoop gejoel aan beide kanten.

Sinds vorig weekend is ook de lente begonnen in Sheffield. Dit is echt heerlijk en hierdoor geniet ik extra van mn half uurtje wandelen naar de uni. Zondag was ik met een ijskoffie in het park gaan zitten waar ook veel Britten met korte broeken, witte benen en ijsjes van de zon aan het genieten waren. Voor een korte broek vond ik het nog te koud, maar mijn zonnebril heeft al wel goed dienst gedaan afgelopen week!

Vorige week vrijdag hadden we een onesie-party op Endcliffe. Voor de mensen die dat niet weten, een onesie is een soort fleecepak uit een stuk. Het was heel grappig om te zien wat mensen wel niet voor onesies hadden gekocht. Tussen de panda’s, papagaaien en supermannen, was ik met mijn konijnenoren helemaal niet meer zo raar :P

De verdere studie gaat goed, ik heb het druk, en soms wens ik dat ik geen vakken was gaan doen, maar me volledig op mn stage had gefocust. Maar dat kon natuurlijk niet. Deze week had ik ook mijn eerste groepspresentatie voor multimodality and non-verbal communication. De inhoud was wel heel leuk maar ik was erg zenuwachtig. Raar eigenlijk he? Bij het lesgeven voel ik helemaal geen zenuwen, en dan moet ik 10 minuten in het Engels praten voor de klas en dan houd ik het niet meer van de zenuwen…

Verder heb ik de afgelopen 3 weken nog aan verschillende activiteiten mee gedaan, zoals een tea-tasting, een fish-and-chips-social, carnavalsparty, vintagemarkt, ik ben pies gaan eten en heb mijn kaartjes voor McBusted (OMG!) opgehaald bij de venue. Toen we toch aan die kant van de stad waren zijn we ook maar gelijk even naar Meadowhall gegaan, een gigantisch shoppingcenter ten oosten van de stad. Komend weekend ga ik een dag met Give it a Go naar Oxford, met een hele grote groep. Ik kan echt niet wachten!

Jullie horen wel weer van me met al de verhalen van de komende weken, ik hoop dat ik me tegen die tijd weer helemaal beter voel. Natuurlijk hoop ik ook dat het bij jullie allemaal goed gaat! Geniet van het mooie lenteweer en vier St. Patricks day komende maandag!
Liefs, Lara

  • 14 Maart 2014 - 08:05

    Tan:

    Hoi Lara, wat klinkt het allemaal heerlijk! Zelfs flu lijkt me in Engeland leuker dan griep in Nederland... Volgens mij zijn jouw dagen en weken te kort voor alles wat je te doen hebt en van plan bent. Geniet er volop van! Veel liefs uit een heerlijk voorjaarsachtig Nederland, Tan

  • 15 Maart 2014 - 06:36

    Marjon:

    Hè lieve schat, in de nachtdienst en even tijd gevonden om lekker bij te lezen op jou blog.
    Wat een prachtige foto's ook van het park, ik kan niet wachten om het zelf ook allemaal te zien.
    veel plezier in Oxford vandaag en ik kijk weer uit naar de foto's en het verhaal.
    Het is een vrij rustige babynacht in Tilburg, na deze nog twee, liefs mama

  • 15 Maart 2014 - 11:54

    Joep Van Dooren:

    He Laartje, met dat griepje heb je nu natuurlijk de antistoffen aangemaakt voor de gevolgen van een te drukke en te gezellige stageperiode. Nu kan je er dus weer helemaal voor gaan! Geniet er van!, Liefs, Papa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lara

Lieve allemaal, Op deze blog kunnen jullie de avonturen die ik beleef tijdens mijn stage in Sheffield volgen! Ik ga voor 5 maanden Nederlandse les geven aan Engelse studenten Germanic studies op de Universiteit van Sheffield, en daarnaast ga ik daar ook zelf vakken volgen. Natuurlijk ga ik ook Engeland verkennen en me verdiepen en de (geweldige) Britse cultuur! Liefs, Lara

Actief sinds 01 Feb. 2014
Verslag gelezen: 218
Totaal aantal bezoekers 4915

Voorgaande reizen:

05 Februari 2014 - 15 Juni 2014

Stage in Sheffield

Landen bezocht: