Conversatielessen, Corp en The Peak District - Reisverslag uit Sheffield, Verenigd Koninkrijk van Lara Dooren - WaarBenJij.nu Conversatielessen, Corp en The Peak District - Reisverslag uit Sheffield, Verenigd Koninkrijk van Lara Dooren - WaarBenJij.nu

Conversatielessen, Corp en The Peak District

Blijf op de hoogte en volg Lara

23 Februari 2014 | Verenigd Koninkrijk, Sheffield

Er is alweer een week voorbij, het gaat voor mn gevoel toch zo ongelofelijk snel! Dat komt mede omdat de week heel snel vol wordt gepland met colleges, meetings, etentjes, feestjes en activiteiten. Soms vergeet ik bijna dat ik hier ben om te studeren! Ik heb het nog steeds erg naar mijn zin hier, en het is fijn dat je, naast dat je nog bijna elke dag nieuwe mensen leert kennen, ook steeds meer mensen beter leert kennen. Over het algemeen zijn we nu een beetje voorbij het stadium “hoe-heet-je?-Waar-kom-je-vandaag? – wat-studeer-je?” en hebben we elkaar gelukkig ook andere dingen te melden.

Maandag heb ik de advanced les van Roel (de hoofddocent NL) bijgewoond en daarna hebben we besproken wat mijn verdere taken zijn voor de rest van het semester. Ik mag een tutorklasje gaan organiseren voor laatstejaars studenten die niet naar Nederland zijn geweest en daardoor onzeker zijn over hun gesproken Nederlands. Daarnaast schrijven de studenten een blog over het onderwerp van de week, hierin mogen ze schrijven over hun eigen ervaringen en meningen. Deze blogs mag ik gaan nakijken, zodat ze hier ook feedback op krijgen. Ik ben heel blij met deze taken, en ik denk dat ik de studenten hier echt een stukje mee verder help! S’avonds zijn we nog met een paar man iets gaan drinken in The Edge, dat is de gemeenschapsplek voor Endcliffe (het studentendorp waar ik woon) en daar hebben ze een bar met pooltafels en tv’s, een coffeecorner, een wasserette en nog meer dat ik nog niet heb gezien.

Dinsdag is mijn zwaarste dag hier omdat ik dan al om 10 uur moet beginnen en pas om 6 uur klaar ben. Hoewel het eerste uurtje wel een bespreking onder de taalassistenten is en dus niet zo formeel en ik een uurtje lunchpauze heb, blijft dit een lange dag. Van deze zes uur moet ik twee lessen geven, de Beginners met Christel en de Advanced met Marjolein. Daarnaast heb ik nog een dubbel uur multimodality en een dubbel uur creative writing. Dit wordt beide door dezelfde docent gegeven dus we zijn elkaar na 4 uur ook wel zat. Dinsdagavond ben ik uiteten geweest in the interval, dit is het restaurant van de Students Union waar je voor weinig geld heel lekker (en gezond!) kan eten. Met mijn Penpal Amy (studeert in Sheffield) en twee van haar andere penpals (ook Erasmus studenten die ik al kende van de oriëntatie) hebben we lekker gekletst en gegeten en daarna zijn we nog met heel veel mensen de voetbalwedstrijd Manchester City tegen Barcelona gaan kijken in Bar One (bar bij Students Union). Niet dat ik zoveel geef om voetbal, maar met zo’n hele groep is het toch wel leuk!

Woensdag had ik Shakespeare, hier bespraken we Richard III, wat ik een verbazingwekkend leuk stuk vond. Het karakter van Richard III met zijn twee gezichten vond ik erg leuk, hierbij is hij in gezelschap heel charmant en aardig, terwijl hij wanneer hij alleen is een echte ‘Evil Mastermind’ is. Na de les ben ik met Christel naar de Primark gegaan om ons “schooluniform” te kopen. Elke woensdagavond is er namelijk een feest in de club Corperation (ook wel Corp)waarbij je in schooluniform moet komen. Dit wilde we natuurlijk wel een keer meemaken. *Language Geek Sidenote: wisten jullie dat ze costuums/verkleedkleren in het Brits ‘Fancy Dress’ noemen? Hilarisch!* Dus een half uur en een witte blouse, grijze stropdas en grijs rokje later, waren we er helemaal klaar voor. Ondanks de verschrikkelijke verhalen die we er van te voren over hadden gehoord, hebben we toch een hele leuke avond gehad. We waren met een hele groep Erasmus studenten uit Mappin Court en Endcliffe waardoor we ons ieder geval niet alleen hoefde te voelen. Met de Taxi naar huis, zet hij ons op de foute plek af, zodat we nog steeds 10 minuten moeten lopen. Beter opletten de volgende keer!

Donderdag ben ik normaal gesproken vrij, maar door overlappende roosters, nam ik deze week Christels plaats in de intermediate les in. Het ging erg goed en de studenten waren enthousiast. S ’avonds heb ik voor het eerst Cricket gespeeld. Een sport waar ik nooit iets van heb begrepen, maar die in mijn ogen zo Brits is dat ik vond dat ik het hier een keer gedaan moest hebben. Met Give it a Go, kon je voor twee pond een training meedoen met het University of Sheffield Women’s Cricket team. De meiden waren allemaal heel aardig en hoewel ik nog niet helemaal snap hoe het spel werkt, heb ik het wel heel leuk gehad. Ik ga het zeker nog een keer doen!

Vrijdag is ook een rustig dagje, een advanced conversatieles geven met Linda en daarna lekker naar huis. Gezellig even met Johanna geskyped om te kijken hoe het in Utrecht is en even bij te kletsen. Daarna was m’n Engels helemaal van het padje en moest ik er weer even doorheen voor mijn huisgenoten weer begrepen wat ik wilde zeggen. S ’avonds maar een keertje niet uit maar een potje gekaart met Lucas, Dennie en Nathan die twee verdiepingen lager wonen.

Zaterdag eindelijk naar het Peakdistrict! 0% kans op regen (dat is ook voor het eerst), blauwe lucht, zon en schapenwolkjes. Beter hadden we het niet kunnen wensen. Met een groep van 12/15 man van Mappin en Endcliffe met de bus naar Bakewell gereden en vanuit daar het Monsal trail gevolgd. Het Monsal trail is een oude spoorbaan waar ze de sporen weg hebben gehaald en daar een wandelpad van hebben gemaakt. Hierdoor is het redelijk vlak, loop je onder veel bruggen door en door tunnels. Het landschap is echt prachtig en we liepen stevig door. Na vierenhalf uur on- en off-road doorstappen en klimmen waren we weer terug in Bakewell. Tijd voor koffie en een scone en toen weer terug naar Sheffield. Ik had niet meer genoeg tijd om terug naar huis te gaan omdat ik om half 7 had afgesproken met Christel om te gaan eten en daarna naar de Cocktainworkshop van Give it a Go te gaan. Moe maar toch doorgezet en het was zo leuk, zelfs nog even naar een huisfeest van andere Erasmus studenten geweest en toen lekker naar mijn bedje.

Vandaag had ik eindelijk eens een dag niks, of eigenlijk, ik had van alles maar heb besloten een dag niks te doen. Als je wil kan je hier weken bezig blijven, dat het allemaal zo leuk is maakt het extra gevaarlijk! Morgen weer het begin van een nieuwe week, ben benieuwd of deze ook zo snel voorbij gaat!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lara

Lieve allemaal, Op deze blog kunnen jullie de avonturen die ik beleef tijdens mijn stage in Sheffield volgen! Ik ga voor 5 maanden Nederlandse les geven aan Engelse studenten Germanic studies op de Universiteit van Sheffield, en daarnaast ga ik daar ook zelf vakken volgen. Natuurlijk ga ik ook Engeland verkennen en me verdiepen en de (geweldige) Britse cultuur! Liefs, Lara

Actief sinds 01 Feb. 2014
Verslag gelezen: 212
Totaal aantal bezoekers 4918

Voorgaande reizen:

05 Februari 2014 - 15 Juni 2014

Stage in Sheffield

Landen bezocht: